Alla inlägg under december 2007

Av Larsson - 22 december 2007 16:11

Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen och bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där de tillbringade bröllopsnatten tjugo år tidigare.

Mannen hade en längre ledighet och åkte därför ner en dag i förväg. När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade en dator och beslutade sig för att skicka ett e-mail till hustrun. Han missade dock en bokstav i namnet. E-mailet hamnade hos en prästänka i Houston, som just hade kommit hem från makens begravning och skulle kolla om det kommit e-post med kondoleanser från släkt och vänner.

Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen:

”Till: Min älskade hustru! Rubrik: Jag har kommit fram! Jag vet att du är förvånad över att höra ifrån mig. De har datorer här numera och man tillåts skicka e-mail till sina nära och kära. Jag har just checkat in. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min.
PS. Det är verkligen hett här nere! DS.”

Av Larsson - 13 december 2007 18:34

Jobbat från 9-15 idag, jag är sjukt trött hela tiden, det känns nästan som en sjukdom nu mera.

Men idag hände nått alldeles speciellt. Jag fick upp en dam i luren, runt 60 kanske. Skulle igentligen pratat med hennes man om larm.

Men eftersom han inte var hemma så fick det bli Birgit, ja Birgit hette hon ... tror jag iaf.

Hon tyckte det lät mycket bra, men ville prata med honom om det först, så vi bestämde att vi skulle höras av i morgon... men i stället för att lägga på så började vi prata om Lucia.

Hon pratade med mig precis som ja levt på den tiden när hon var ung.

Vi pratade om att högtider som Lucia och Påsk och att dom inte finns på samma sätt längre. På Påsken förr i tiden sprang barnen runt klädda som påsk-kärringar och på Lucia plingade det på dörren och där stog lucior, tänor, stjärngossar och tomtenissar och sjung. men inte nu längre.

Varför ser saker och ting inte lika dant ut som innan? Hon berättade om förr : Hon berättade om att Lucia natten var lugn och fin men nu under lucia då ska man vara glad att ingen dör

  • Folk blir rånade
  • Folk blir knivskurna

Dom äldre vågar helt enkelt inte gå ut längre, hon var livrädd för att gå ut.



Tillbaka till Birgit, Henne kommer jag nog aldrig glömma, hon kändes som min mormor.


  • Mormor och Farfar ni är otroligt saknade :(

Av Larsson - 11 december 2007 23:13

Hmm Jadu.

 Jag har en fråga, fick just upp den i huvudet. Hur mycket tid spenderar man inte på sitt liv på att göra ingenting?

- åka spårvagn

- sitta framför datorn

- Röka (vilket är otroligt dumt, Ja borde verkligen sluta)

- Prata i telefonen om ingenting (ganska roande dock)

 Nu funkar dock inte min hjärna som den ska men . .


Jag har 4 saker ja verkligen borde borde göra snarast.

- Sluta Röka

- Börja På Gym 

- Låta Träning bli mitt liv, så ja inte slösar så mycket pengar på inget.

 - Sluta köpa triss och tian lotter (ett måste)



I förrgår satt jag barnvakt, men den satans ungen klämde mina fingrar i skafferi dörren. gjorde mycket mycket ont.


det var allt för mig denna gången, dock måste ja säga att Therese, du är min solstråle. hade jag inte haft dig vet jag inte vad jag hade gjort. Tack. Stort Tack.



Av Larsson - 4 december 2007 15:47

Farväl Min vän !!


Den jobbigaste veckan på väldigt väldigt länge.

Kommer denna veckan ha förlorat 3 mycket betydelsefulla människor för min del.

Två av dom ska resa iväg en väldigt väldigt lång tid, Och på den tiden dom är borta kommer det ske väldigt mycket.

Den ena är som en stora syster och ja älskar verkligen dig, det kommer bli svårt utan dig.

Och den andre vi har inte haft en så bra vänskap på senaste, men ja kommer sakna dig ändå. för innerst inne är du en underbar vän och har ställt upp för mig nått enormt.

och det har ni båda.. ja älskar er nått enormt.


En annan vän förlorade jag idag, och ja vill inte prata om det.

Det kanske var lika bra?

Allt känns bara piss just nu, har ett skit jobb. har inte den vänskapen med alla mina vänner som jag hade förut. kanske är för att man börjar växa upp. eller är det mig det är fel på ? jag kanske har slutat lita på allt?

men jag hatar det i vilket fall.


Önska att man var liten igen och satt i en barnvagn och slapp veta så mycket.

Glöm alla bekymmer för i morgon kommer nya. // Lill Larsson

Presentation

Omröstning

måste veta mer om mina läsare :)
 Ny läsare, första gången
 Ny läsare, läser ofta
 Ny läsare, läser alltid
 Läst länge, läser ibland
 Läst länge, läser ofta
 Läst länge, läser alltid

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards