Alla inlägg under juni 2008

Av Larsson - 26 juni 2008 01:07

Jag skulle som vanligt åka hem från jobbet sådär vid kvart i 12, Jag har aldrig åkt bussen hem själv innan.och inte heller den vägen som jag åkte idag.

Jag bad bussmannen att släppa av mig på bensingatan och han tjöta på som vanliga bussförare gör sådär vid den tiden , det måste vara himla ensamt och köra buss på kvällen som på dagen.

Men sen kom jag och busschaffören på att det blir nog bättre och hoppa av på ivarsbergsmotet.

men när vi nästan var framme så börjar han peka jätte många gånger på busshållplatsen som jag skulle till.

- där ifrån går din buss ( med brytning)

- där ska du stå och vänta på 20 bussen.

- alltså inte vid den busshållplatsen (pekar på den jag ska gå av på), utan den där borta.

Hallå tror du jag är efterbliven eller, var min första tanke. den andre har jag redan glömt.

jag tackade snällt och gick o ställde mig på min busshållplats.


Väl framme på Hållplatsen Klippan, gick jag och ställde mig snällt på vagnhallenmajornas hållplats.

väl där hör jag en kille skrika väldigt högt i mobilen

- Kom o häääämta mig på vagnhallen majoooorna. (jätte full och arg)

Sjävklart lägger han på och börjar prata med mig.

- min pj är hemskt dumihuvdet.

-jasså? varför detta då?

- joo han ger tillbaka för att jag lämnade honom på åland.

och han tjöta och tjöta.

han var rätt trevlig ockå¨.

men sen började han berätta dom hemskaste sakerna,

att hans pj hade slagit honom så han var alldeles blå, för att han inte gjort som han sagt . och att han hade hotat hans granne hemma i sthlm.

Han hade slagit honom med en stekpanna på örat, fattar ni EN stekpanna.

Han sa att han skulle dumpa honom och åka hem till sthlm i morgon, men jag tror han ljög.

Hans pojkvän ringde och var gulligull i telefonen, och det var han också.

Han ville allt prata med mig också, han verkade vara jätte trevlig men skenet kan ju bedra, eller hur är det man säger?

han ville att jag skulle följa honom till macken så jag missade min spårvagn?

ööh nej tack.

Jag fick mig bara en tankeställare sen när han gick, tänkt om han inte lever i morgon? tänk om han dör för att jag inte följde med honom och mötte hans pj?


Nog om det, väl på kaptensgatan träffar jag en utländskman (gubbe) knaglig svenska , men väldigt trevlig.

hade sällskap med honom en bra bit vi pratade på och försökte förstå varandra,han var ifrån iran och var här för att plugga eller nått, som jag förstog det.

men när vi väl skulle gå skilda vägar , så frågar han på knaglig svenska vilket jag förstod efter ett tag. att han ville att jag skulle lära honom svenska klockan 1 i morgon.

Och jag sa ju nej såklart.

då ville han ta mitt nr , men det sa jag också nej till.

tänk att man kan vara så elak ibland. han ville väl bara lära sig språket eller var det inte så det va?



föresten så läste jag i min kompis blogg alldels nyss , jag läste om våran gamla tid på gymnasiet, när jag inte alls kände för att gå till lektionerna. då brukade jag dra med min vän ner till Zoo affären på torget, vi kollade på fiskarna och dom få djuren dom hade, dom hade mest hundmat tyckte jag.

Men vi hittade ett par hoppande små bönor, dom vill hon nu så gärna ha.

Hon är allt som man kan önska sig hos en vän .

och vet ni vad? Hon är fortfarande min.

Min Biff

Min Trasan

Min Theeles

Mitt allt.


Av Larsson - 19 juni 2008 01:24

Har varit på stan idag med T , dock hittade jag ingenting av det jag skulle ha, men hittade en data väska . så nu kan jag ta med datorn till Halmstad.

Halmstad föresten, på tal om det.

Här försöker man fly från alla göteborgare för att fira midsommar med  Halmsta-bo. Så visar det sig att en av dom förvirrade truckförarna J ska också ner och göra staden osäker.

Jaja inte mycket och göra åt. Vi tycker ju om honom igentligen.

Känns ibland som det ända truckförarna gör är och hänger hos oss på kontoret, men så är det ju inte. för då hade vi ju aldrig haft något att göra.

Sen är det ju också otroligt ensamt när ni inte är omkring.


Har laddat ner lite filmer nu, även fast det är olagligt.

För enligt två små truckförare så ska jag ju spendera min midsommar med att kolla på film?

skulle inte tro det.

Jag ska bli riktigt kalasig och få hela halmstad att gunga.

så känner du nångång under kvällen/natten att det gungar jonte. Bli inte rädd då, för det är bara jag som gör Halmstad

Av Larsson - 13 juni 2008 12:29

Jag vet inte om jag var otydlig eller om du inte läste inlägget ordentligt. men jag gick ju faktist inte till jobbet med bara leggings och linné , det var ju ett skämt.

Har ni någon gång  suttit på en flygplats och kollat på människor som står och väntar in sina käraste?

Det är så otroligt skönt att se, att det finns sådana starka känslor.

 Vissa gråter - andra hoppar - vissa bara ler

Tänk vad många som lever ensama ändå. va vi som har familj och vänner borde vara glada o nöjda, men ändå klagar vi på småsaker då och då.

Tänk fiskmåsarna, ( vi har fiskmåsungar på taken på jobbet ) dom lämnar typ sina ungar så fort dom lärt sig flyga, fatta att dom inte har någon trygghet alls, precis som våra föräldrar skulle lämnat oss när vi lärt oss att gå. men det kan ju inte vi göra något åt.


Jag bara blajar , fast jag borde hoppa in i duschen och göra mig klar för jobbet.


Ha en superbra dag folket  :)  

<3

Av Larsson - 5 juni 2008 14:09

Ni är guld värda

Av Larsson - 4 juni 2008 01:14

Sjukt nöjd med att ha T som vän, du är guld värd min prinsessa.


Dagen började som vanligt med att jag hade problem med att komma upp ur sängen min, den är ju så underbar.

föresten T du har väl aldrig sovit i den än?

Aja sen gjorde jag i ordning mig och for iväg till jobbet.

tyckte dock folk kollade skumt på mig på vagnen o bussen..men inte tänkte jag mer på det.

Kommer till jobbet och sätter igång o börjar jobba.. efter ett tag blir det rast och jag springer iväg o käkar..

sen for ja direkt in på toaletten, väl där inser jag att jag glömt sätta på mig kjolen. det betyder alltså att jag åkt igenom hela stan utan kjol? i bara leggings o linne?

ruskigt pinsamt.

om det ändå vore sant. ;)


 har inte så mkt att berätta, emma var på besök över helgen, sjukt mysigt att ha henne hemma, även om det inte var så länge.

Angelica (stora syster) har kommit hem från thailand nu, så henne ska ja få träffa på fredag.

typ bara en liten tös som saknas nu.. hon som äger en stor del av mitt hjärta. och i mina föräldrars också.


massa pussar till er som förtjänar dom :P


Presentation

Omröstning

måste veta mer om mina läsare :)
 Ny läsare, första gången
 Ny läsare, läser ofta
 Ny läsare, läser alltid
 Läst länge, läser ibland
 Läst länge, läser ofta
 Läst länge, läser alltid

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards